Smittevernloven: Åpent brev: Kommer Senterpartiet til å svikte folket mandag?

Av: Susanne Heart

Mandag avgjøres det om Staten skal kunne tvinge folk til å være i isolasjon og karantene uten at folkets representanter på Stortinget skal kunne stoppe det. Det blir spennende å se akkurat hvilke av de 169 representantene som blir ansvarlige for en slik reell svekkelse av vårt demokrati. Det blir et tungt ansvar å bære.

Stortinget skal være regjeringens vaktbikkje på folkets vegne i et demokrati. Den nye smittevernloven gir en blankofullmakt til fremtidige regjeringer og byråkratiet som da potensielt kan velge å følge føringer fra feks overnasjonale institusjoner og ikke-demokratiske interesser istedenfor fra Norges egne folkevalgte. Stortinget går i en alvorlig demokratisk felle dersom dette lovforslaget går gjennom… Les resten hos Susanne Heart

Publisert

i

,

av

Vil du gi oss et bidrag?

Vipps oss i dag på:

Få varsling når vi publiserer artikler

Slå på varslinger for å få med deg våre nyeste artikler. Ønsker du ikke lengre å få varslinger kan du enkelt slå dem av her.

Bli medlem eller støttemedlem

Støtt vår sak ved å tegne et medlemskap eller send oss et bidrag – vi trenger din støtte i vårt videre arbeide.